بصیرت و جنگ نرم
بــــصــــیــــرتــــ و جــــنــــگــــ نــــرمــــ

به گزارش خبرگزاري فارس از كهگيلويه، پرويز طاهري صبح امروز در همايش ناظران انتخاباتي شوراي نگهبان بخش لنده اظهار داشت: علوم روز اروپائيان برگرفته از علوم اسلامي و زائيده تفكر انديشمندان مسلمان بوده كه اروپائيان با آغشته كردن آن به بي‌ديني رنگ و بوي غربي به آن داده و امروز آن را به خورد ديگر كشورها مي‌دهند.
وي افزود: در گذشته كشور ايران با داشتن جمعيت 25 ميليون نفري، 6 ميليون شبكه نفت در روز صادر مي‌كرد ولي به دليل عياشي حكام شاهنشاهي و بي‌توجهي به مردم، محروميت و فقر در كشور موج مي‌زد.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


خبرگزاري فارس: از نشانه‌هاي روشني كه در سخنان امام (ره) ديده مي‌شود، به‌خوبي مي‌توان دريافت كه ايشان تمايل چنداني به تشكيل نهادي در جنب شوراي نگهبان نداشتند و مايل بودند اين شورا خود با روشن‌بيني و درك واقعيات و مقتضيات زمان، مسائل را بررسي و در حل معضلات نظام كمك كند.



ادامه مطلب ...


وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي، تصريح كرد: عده‌اي که از هم اکنون براي انتخابات رياست جمهوري 3 سال بعد شال و کلاه کرده‌اند، بايد بدانند که نتيجه کليد زدن زودهنگام انتخابات در کشور، راه افتادن جنگ داخلي است.

به گزارش ايسنا، محمد حسين صفار هرندي در همايش هاديان سياسي سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در بندرعباس با اشاره به مقوله جنگ نرم گفت: بر خلاف تصور عده‌اي که فکر مي کنند ما در مقابل جنگ نرم حالت تدافعي و انفعالي داشته و دشمنان دست برتر دارند، بنده معتقدم که جنگ نرم يک مقوله ابتکاري از طرف ما بوده و باني آن نيز حضرت امام راحل(ره) بودند.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


مصطفی کواکبیان
 

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، هتاکی‌ها و فحاشی‌های افراطیون را مخالف اندیشه‌های ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب دانست و خواستار پررنگ شدن نقش ریاست مجلس خبرگان در کنار زدن و طرد کردن هتاکان شد.

به گزارش ايلنا، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب باید آویزه گوش هتاکان و فحاشان شود و آنها با هدایت‌گری و نصایح مقام معظم رهبری در سال جدید دست از هتاکی بردارند و به ارزش‌های اسلامی برگردند.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


ساری - خبرگزاری مهر: استاندارمازندران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور الگوگیری نسل جوان جامعه از ایثارگیریهای شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان را ضروری خواند.

به گزارش خبرنگار مهر در آمل، سید علی اکبرطاهایی عصر پنجشنبه در یادواره شهدای روستای کمانگرکلا دابوی شهرستان آمل گفت: هم اکنون بسیاری از جوانان نسل فعلی جامعه، اطلاع کمی از ایثارگری های شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی دارند که ضروری است در یادواره های شهداء دست نوشته ها و وصیت نامه های آنان بازگو شود.

وی افزود: امروز نسل جوان جامعه، بیشتر از هر زمان دیگری تشنه سیره شهدا است.

ادامه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


قدرت نمایی رسانه‌های داخلی در مقابله با هجمه خبری جنگ نرم، پرهیز از انحراف و یا جو زدگی رسانه‌های داخلی در مقابله با بحران‌های زودگذر و موضع‌گیری و اقدام به موقع و یکپارچه در مقابله با جنگ نرم از وظایف مهم رسانه‌ها می‌باشد.

ادامه در ادامه



ادامه مطلب ...


گروه فضای مجازی: معاون فرهنگی مسجد مقدس جمكران، فعاليت كنونی فضای سايبری داخلی را منفعل ارزيابی كرد و گفت: برون‌رفت از وضعيت انفعالی منوط به ايجاد شبكه‌های اجتماعی ديجيتال، ترويج وحدت‌رويه و راه‌اندازی مراكز داده‌پردازی و اطلاعات است.

حجت‌الاسلام ‌«مرتضی وافی» معاون فرهنگی مسجد مقدس جمكران

حجت‌الاسلام ‌«مرتضی وافی» معاون فرهنگی مسجد مقدس جمكران و مدير مركز مطالعات راهبردی نشريه خيمه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بررسی شاخصه‌های جنگ نرم رسانه‌ای عليه تشيع، گفت: با حركتی فعالانه می‌توان قبل از وقوع اتفاق، با تحكيم مبانی فكری و مناسك آئينی تشيع كه نقطه اصلی حملات دشمنان است، فعاليت‌های سايبری را طرح‌ريزی كرد تا شبهه نتواند جای خود را در ذهن و فكر آحاد مردم بگسترد.

وی در ارزيابی وضعيت نامطلوب فضای سايبری داخلی، اظهار ناخرسندی كرد و گفت: اكنون در استفاده محدود از نيروها و توانمندی‌های افراد و به نوعی كاربر اينترنتی ضعيف عمل كرده‌ايم، در حالی‌كه مخالفان اسلام بالاخص وهابيت با آشنايی كافی فعاليت‌های مطلوبی انجام دادند كه با مشاركتی كردن فضای سايت‌ها و پايگاه‌ها می‌توان رفع معضل كرد.

مدير مركز مطالعات راهبردی نشريه خيمه در پاسخ به خبرنگار ايكنا مبنی بر ضرورت كفايت بر تقابل تدافعی برای غلبه با فعاليت‌های منحط مخالفان، بيان كرد: تاكنون در فعاليت‌های سايبری منفعلانه عمل كرديم در حالی‌كه با حركتی فعالانه می‌توان قبل از وقوع اتفاق با تحكيم مبانی فكری و مناسك آئينی تشيع فعاليت‌هايی را طرح‌ريزی كنيم.



ادامه مطلب ...


دیدگاه علی شریعتی درباره ولایت فقیه و انتظار

 



آنچه در پی می آید، بخشی از سخنرانی دکتر علی شریعتی در تاریخ هشتم آبان سال 1350 است که در حسینه ارشاد ایراد و در کتاب «انتظار؛ مذهب اعتراض» که در پیرامون موضوع مهدودیت و تاثیرات معنوی و اجتماعی آن است منتشر شده است.

در این بخش، شریعتی موضوعی را که سال ها بعد در انقلاب اسلامی ایرانی تحت عنوان «ولایت فقیه» مطرح شد با همان شیوه و ساز و کاری که در قانون اساسی آمده یعنی تشکیل «مجلس خبرگان رهبری» و با همان ظرافت های سیاسی – اجتماعی آن مطرح کرده است.





ادامه مطلب ...


 

 

 

 

- مردم سالاري نيز از همين دسته شعارهاي عوامفريبانه است. البته بسيار حايز اهميت است كه مفاهيم شعارها و تحقق آنها را در كدام نظام مورد مطالعه قرار مي‌دهيد؟ به عنوان مثال در نظام اسلامي، «مردم سالاري» مشروعيتي ندارد. بلكه «خدا سالاري» حقيقت و واقعيتي خدشه‌ناپذير است. چرا كه او مالك است و مابقي هر چه هست، مملوك و بنده‌ي او هستند. پس فقط خود او سالار و «ولي» است.





ادامه مطلب ...


به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید روحانی حسینی، شب گذشته (18 بهمن) در جمع خانواده های انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: جوانان باید با اصول تعلیم و تربیت اسلامی تربیت شوند و خانواده ها همواره سعی کنند با معنویات اسلامی بیشتر انس بگیرند.


حجت الاسلام روحانی افزود: دشمن به روش های نرم سعی دارد فضای اسلامی را از جامعه ما بگیرد و جوانان ما را با فرهنگ منحط غربی گرفتار کند ولی جامعه ای که در آن معنویات و فضای معنوی اسلامی حاکم باشد یقینا دچار مشکل نخواهد شد.


وی در ادامه با اشاره به حساسیت ماموریت کارکنان انتظامی، مراقبت از خانواده و فرزندان را بسیار مهم دانست و گفت: مشغله های کاری و گرفتاری ها و ماموریت ها نباید باعث بشود در رسیدگی به خانوداده کوتاهی کنیم.


رییس عقیدتی سیاس استان در نیروی انتظامی و کارکنان آن را حافظان ارزش ها دانست و گفت: ما حافظان ارزش ها باید ترویج دهنده اخلاقیات در مرحله اول در خانواده خودمان باشیم، چون اگر در خانواده خودمان مشکل داشته باشیم نمی توانیم جامعه را اصلاح کنیم.



زنجان - خبرگزاری مهر: مسئول اداره تبلیغات و فرهنگ سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران قبل و بعد از انقلاب با مدیریت رهبر توانسته بر توطئه و جنگ نرم دشمن غلبه کند و نقش اصلی در این بحرانها در حوزه مدیریت رهبری است.

به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، سرتیپ دوم پاسدار محمدعلی آسودی ظهر یکشنبه در نشست بررسی ابعاد جنگ نرم در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان دخالت مستقیم غرب را در حوادث بعد از انتخابات ایران یادآور شد و ادامه داد: غرب در یک پروسه حساب شده و با فرایند خاص موجب ایجاد حوادث بعد از انتخابات شد.

مسئول اداره تبلیغات و فرهنگ سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با بیان اینکه جریان فتنه امروز به این باور و یقین رسیده که شکست خورده است، افزود: جریان فتنه شکست را پذیرفته و ما باید این امر را با استخراج زوایای شکست آنها به مردم اطلاع رسانی کنیم.

سرتیپ دوم پاسدار آسودی پذیرش شکست جریان فتنه را در دو زاویه مهم داخلی و خارجی مورد توجه و تحلیل قرار داد و گفت:  دشمنان و فتنه گران در داخل و خارج به شکست خود در مقابل مردم ایران معترف هستند و به صراحت اعلام می کنند که حریف این ملت نخواهند شد. 

وی با بیان اینکه امسال سال فتح و پیروزی انقلاب اسلامی بر دشمنان خارجی و داخلی است، افزود: دشمنان این نظام در هر دو جبهه نرم و فتنه شکست خوردند.

سرتیپ دوم پاسدار آسودی افزود:‌ با مدیریت بحرانها و فتنه ها، امروز صدای شکسته شدن استخوانهای مکتب لیبرال دموکرات و نظام سرمایه داری به گوش می رسد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مقام معظم رهبری در مدیریت تهدیدات،‌ بحرانها، ‌فتنه ها، جنگ های دهه دوم و سوم و سال اول دهه چهارم انقلاب، یادآور شد: مدیریت صحیح مقام معظم معظم رهبری کشور را از خطرات و تهدیدات نجات داد.

سرتیپ دوم پاسدار آسودی با بیان اینکه از ابتدای امسال دشمن با تمام توان و امکانات خود وارد میدان نبرد علیه ایران اسلامی شده است، به ابعاد مختلف جنگ نرم اشاره کرد و گفت: برای برداشتن گامهای اساسی در این جبهه فرهنگی باید با ماهیت جنگ نرم آشنا شد و با شناخت فتنه با فتنه گران مقابله کرد.

سرتیپ دوم پاسدار آسودی اظهار داشت: امام در دو جبهه فرماندهی می کرد یکی جبهه جنگ در تفکر ولایی و لیبرالیسم بود که امام در هر مقطعی از زمان فتنه ها و تحریم ها را به فرصت تبدیل می کرد و به عنوان فرصت برای جهان اسلام معرفی کرد.

سرتیپ دوم پاسدار آسودی با بیان اینکه مردم باید آگاه و مطلع به شرایط روز باشند و راهکار و راهبردهای مقام معظم رهبری را در پیش گیرند، گفت: روشها، تاکتیکها،‌ راهبردها و ترفندهای دشمنان در جبهه فرهنگی باید شناسایی شود.

مسئول اداره تبلیغات و فرهنگ سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه الگو و مدل برداری از دیگر کشورهایی که مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته اند، نتایج مثبتی را در ایران به دنبال نخواهد داشت، افزود: دشمنان برای تهاجم فرهنگی خود به هر کشوری از الگو و مدل خاصی بهره می گیرند.

وی تاکید کرد: باید مردم از شرایط جامعه مطلع شوند و آگاهی کافی و لازم از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی داشته باشند و تمام تاکتیکها، روشها، راهبردها و راهکارهای مناسب را در خصوص آشنایی با این بحرانها و توطئه ها بیاموزند.     



به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، سردار یحیی رحیم صفوی شامگاه دوشنبه در جمع خانواده‌های شهدای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به شرایطی که جنگ نرم برای کشور به وجود آورده است، افزود: اکنون جنگ نرم به وضوح به مقوله ولایت فقیه در جامعه اسلامی حمله می‌کند و به دنبال آن است که جامعه اسلامی را از این نعمت بزرگ محروم کند.

وی با بیان اینکه حمله دشمنان به ولایت فقیه در تمامی زمینه‌های جنگ نرم و جنگ سخت، دور از ذهن نبود، اظهار داشت: دشمن به درستی متوجه شده است که ولایت فقیه و رهبری در جامعه اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند در برابر فتنه‌های داخلی و خارجی ایستادگی کرده و جامعه را از این بحران‌ها سربلند بیرون آورد.

مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه دشمن از راه‌های بسیاری به مقابله نرم با ایران اسلامی پرداخته است، تصریح کرد: جنگ نرم به مبارزه‌ها و هجوم‌های فرهنگی و تبلیغاتی تعبیر می‌شود و هیچ‌ هدفی را غیر از تغییر باورها و ارزشهای جامعه دنبال نمی‌کند.

وی با تاکید بر اثرات مخرب جنگ نرم و شکست در این جنگ، اضافه کرد: در صورتی که حملات جنگ نرم در جامعه اسلامی تاثیرگذار باشد، تغییر باورها و تغییر ارزشها را در جامعه ایجاد می‌کند و پس از آن به کلی رفتار و نوع برخورد جامعه تغییر می‌یابد.

صفوی با تاکید بر اینکه تغییر رفتار در جامعه، نخستین گام در تغییر ماهیت جامعه به شمار می‌رود، بیان داشت: جنگ نرم با تغییر رفتارهای مختلف در جامعه، رفتارهای سیاسی جامعه را نیز تغییر می‌دهد که این تغییر به تدریج موجبات تغییر در ساختارها‌ی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی جامعه را فراهم آورده و جامعه را به سمت اضمحلال پیش می‌برد.

وی با بیان اینکه اکنون جنگ نرم در یک قدمی هر فرد ایرانی و مسلمان در حال وقوع است، ادامه داد: هر انسان با دسترسی به یک رایانه به راحتی می‌تواند افکار و اعتقادات مورد هجوم قرار گرفته از سوی تفکرات غربی را دنبال کند و همین موضوع به تدریج موجبات سستی و تغییر فرد را فراهم می‌آورد.

مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه می‌توان به راحتی در مقابل جنگ نرم ایستادگی کرد و از اثرات مخرب آن کاست، گفت: افراد جامعه اسلامی ایران می‌توانند با تکیه بر فرهنگ اسلام ناب، زنده نگه‌داشتن اعتقادات دین، به خاطر داشتن وصایای شهدا و ارتقای شناخت نسبت به قرآن و عترت به همراه عمل کردن به وصایای انبیا و ائمه معصومین(ع)، به راحتی جنگ نرم را پشت سر گذارند و به جایگاهی برسند که هیچ قدرتی یارای مقابله با آنها را نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با جنگ نرم به مراتب از مقابله با جنگ سخت، دشوارتر و سخت‌تر است، افزود: جنگهای نرم از پیچیده‌ترین نوع جنگها به شمار می‌رود و می‌تواند یک انقلاب را به نابودی بکشاند اما می‌توان با تکیه بر اعتقادات دینی در مقابل این جنگ ایستادگی کرد.

صفوی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تحولات کشور مصر در روزها و هفته‌های اخیر، اظهار داشت: ارتش مصر در روزهای اخیر و آینده نقش قابل توجهی در تحولات آینده مصر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اکنون ارتش مصر بر سر دوراهی همراهی یا عدم همراهی دولت و مردم این کشور قرار گرفته که در صورتیکه در کنار مردم و ملت معترض قرار نگیرد، به دفاع از حکومت خواهد برخواست و متاسفانه در چنین شرایطی کشور مصر خون‌ریزی‌های زیادی را به چشم خواهد دید.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حسنی مبارک، علاوه بر یک دیکتاتور منفور، یک جنایتکار جنگی نیز محسوب می‌شود، اضافه کرد: هیچ کس از یاد نبرده زمانی که زنان و کودکان منطقه غزه در آتش نظامیان اسرائیل غرق شده بودند، این دیکتاتور منفور گذرگاه مرزی مصر و غزه را بسته نگه داشت و اجازه نداد که کمکهای مردمی جهان به غزه و مردم محاصره شده در این منطقه برسد.

وی با اشاره به اینکه رفتار و منش حسنی مبارک، اجازه فعالیت همه جانبه و مشارکت سیاسی را به مردم کشور مصر نمی‌داد، ادامه داد: در انتخابات سال 2005 ریاست جمهوری کشور مصر، فقط 13 درصد مردم دارای شرایط شرکت در انتخابات، در انتخابات حضور یافتند.

صفوی با تاکید بر اینکه جنبش آزادی‌خواهی، عدالت‌خواهی و اسلام‌خواهی مردم مصر نیازمند یک رهبر است، بیان داشت: اکنون جنبش مصر توسط آمریکاییها رهبری می‌شود و در صورتیکه ملت مصر موفق نشوند یک رهبر انتخاب کنند، بلافاصله کشورشان دوباره به دست آمریکایی‌ها می‌افتد.

وی همچنین با بیان اینکه ارتش مصر نقش تعیین کننده‌ای در تحولات آینده این کشور دارد، گفت: در صورتیکه ارتش مصر از حکومت این کشور حمایت کند، ممکن است با حمله به مردم انقلابی، انقلاب را سرکوب کند و اجازه وقوع انقلاب اسلامی را در این کشور ندهد.




نرم افزار جنگ نرم

نظر به اهمیت وقایع بعد از انتخابات و در پی فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نرم‌افزار «جنگ نرم» به همت مؤسسه فرهنگی ‌ـ هنری آفتاب هشت ولایت طراحی و عرضه شد.

به گزارش روابط عمومی، طراحی و ساخت نرم‌افزار «جنگ نرم» به مناسبت وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم وارد بازار شد.

نرم‌افزار چند رسانه‌ای «جنگ نرم» درباره انتخابات دهم ریاست جمهوری ایران، انقلاب‌های مخملی و مقایسه با حوادث داخلی ایران، تهاجم فرهنگی و شیوه‌های آن، عوامل فتنه و نقش بنیاد سوروس، نقش ولی فقیه در برخورد با مسائل موجود، بیانات بنیانگذار انقلاب، دانلود كتاب، مقالات و ... است.

انتخاب قالبی زیبا، طراحی مناسب و بدیع، نصب آسان، صفحات گرافیكی جذاب با صداگذاری حرفه‌ای، كامل‌بودن اطلاعات و سادگی دسترسی به آن از مزیت‌های قابل توجه این نرم‌افزار است و آن‌را از سایر نرم‌افزارهای موجود در این زمینه متمایز ساخته است.

از بخش‌های مختلف این نرم‌افزار می‌توان به «جنگ نرم» شامل: مفاهیم و كلیات، قدرت نرم، عملیات روانی، جنگ نرم ابزار رسانه، بسیج و مقابله با جنگ نرم، «جنگ نرم در انتخابات ایران» شامل مطالبی همچون دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، جنگ نرم در ایران، تأثیر رسانه‌های بیگانه در انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری و متن سخنرانی اشخاص درباره جنگ نرم اشاره كرد.

همچنین «تهاجم فرهنگی» شامل عناوینی همچون تاریخ و تعریف تهاجم فرهنگی، تهاجم فرهنگی در ایران، روش‌های تهاجم فرهنگی، «انقلاب‌های مخملی» در اوكراین، قرقیزستان، گرجستان و نیز بنیاد سوروس و بنیادهای دیگر، «فتنه در اسلام و قرآن» با مقالاتی همچون فتنه از كجا آغاز می‌شود، ویژگی‌های فتنه و نیز نهج‌البلاغه و ریشه‌های فتنه، «ولایت فقیه» شامل ضرورت و اهمیت ولایت فقیه و ولایت و اقسام آن، «بیانات امام خمینی(ره)» حاوی بازخوانی بیانات حضرت امام خمینی(ره)، وقتی امام خمینی(ره) سازشكار می‌شود...! و نقدی بر استحاله‌ خط امام در وقایع اخیر، «مقالات» به زبان: فارسی و لاتین و ویژه‌نامه و همچنین كتابخانه شامل فیلم، صوت و عكس از دیگر بخش‌های طراحی‌شده برای این نرم‌افزار است.

مؤسسه فرهنگی ـ هنری آفتاب هشت ولایت از 1383 در راستای اشاعه فرهنگ غنی اسلامی فعالیت خود را آغاز كرده و تاكنون موفق به راه‌اندازی و مدیریت چهار سایت اینترنتی فعال در زمینه‌های امر به معروف و نهی از منكر (www.maooyaan.net)، خانواده اسلامی (www.shamim.ir)، كودك و نوجوان (www.nonahal.net) و سایت اختصاصی زنان با عنوان زنان عاشورایی (www.ashura.ir) شده است. سایت كودك و نوجوان در چهارمین جشنواره رسانه های دیجیتال صاحب مقام اول شده است.

این مؤسسه تاكنون نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای متنوعی را تولید كرده و 22 عنوان نرم‌افزار متناسب با ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی عرضه كرده است كه از آن جمله نرم‌افزار چندرسانه‌ای «پلاك 8» در دومین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال و نرم‌افزار «حسینیه» در اولین جشنواره و رسانه عاشورایی صاحب عنوان‌های برتر شدند.



یران اکونومیست: دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينكه سران فتنه و فتنه‌گران به اهميت حضور رهبري و ولايت فقيه در جامعه اسلامي پي برده‌اند، تصريح كرد: رهبري و ولايت فقيه، عامل مهم استواري انقلاب و حضور مردم در تمامي صحنه‌ها و بحران‌هاي انقلاب است.

فارس از اصفهان، آيت‌الله احمد جنتي پيش از ظهر امروز در جمع راهپيمايان اصفهاني با اشاره به اينكه اصل اساسي فعاليت سران فتنه در فتنه پس از انتخابات سال گذشته، به زير سؤال بردن ارزش‌هاي انقلاب اسلامي بود، اظهار داشت: با وجود اينكه امروز سران فتنه بي‌آبرو و منزوي شده‌اند اما هنوز در حال نقشه‌ كشيدن و توطئه كردن هستند و قصد دارند مسير انقلاب را به انحراف بكشانند.
وي با اشاره به اينكه سران فتنه، وقاحت را به حد اعلاي خود رسانده‌اند، افزود: سران فتنه هنوز در راه تضعيف قدرت ولايت فقيه گام برمي‌دارند و به دنبال اين هستند كه قدرت رهبري را در جامعه اسلامي كاهش دهند.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به اينكه سران فتنه و فتنه‌گران به اهميت حضور رهبري و ولايت فقيه در جامعه اسلامي پي برده‌اند، تصريح كرد: رهبري و ولايت فقيه، عامل مهم استواري انقلاب و حضور مردم در تمامي صحنه‌ها و بحران‌هاي انقلاب است و بر همين اساس فتنه‌گران سعي ‌دارند كه ولايت فقيه را در جامعه اسلامي تضعيف كنند.
* مردم سران فتنه را محاكمه كرده‌اند
وي با تاكيد بر اينكه هيچ‌ احتياجي به محاكمه سران فتنه نيست، اضافه كرد: مردم با حضور خود در صحنه‌ سران فتنه را محكوم كرده‌اند و ذلتي را به اين افراد چشانده‌اند كه با 10 بار اعدام هم نمي‌تواند طعم تلخ اين ذلت را از زندگي سران فتنه پاك كند.
آيت‌الله جنتي با تاكيد بر اينكه مردم عامل اصلي سربلندي انقلاب در جريان فتنه بودند، بيان داشت: به ياري خداوند شاهد بوديم كه همان مشتي كه مردم در سال 57 بر سر آمريكاي جنايتكار فرود آوردند، سال گذشته بر سر سران فتنه فرود آمد و آن‌ها را در جاي خود نشاند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم به هيچ‌ عنوان با سياست‌هاي فتنه‌گران و عوامل آن‌ها موافق نيستند، گفت: اين افراد هنوز از وقايع سال‌هاي گذشته و مجموع 32 سال سپري شده از انقلاب اسلامي ايران درس عبرت نگرفته‌اند و نمي‌دانند كه مردم با سياست‌هاي اين افراد مخالف هستند.
* برخي افراد مشهور كشور به دنبال تضعيف نظام هستند
دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه بسياري از افراد مشهور و نامدار كشور در فتنه‌ها دست داشته و دارند، افزود: كاملا مطلع هستيم كه افراد مشهور و نامدار كشور و نظام در فتنه‌ها دست دارند و به دنبال آن هستند كه كشور و نظام را تضعيف كنند.
وي با اشاره به اينكه ولايت فقيه در كشور هيچ‌گاه تضعيف شدني نيست، اظهار داشت: بدون شك مهم‌ترين دليل خروج پر از سربلندي از جريان فتنه، ولايت و رهبري رهبر معظم انقلاب بود.
آيت‌الله جنتي با تاكيد بر اينكه خداوند نعمت ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب را به اين ملت عرضه كرده است، تصريح كرد: قدرت‌ها 32 سال دست به دست هم دادند تا ملت ايران را بشكنند اما ملت بزرگوار ايران اسلامي با تبعيت از ولايت فقيه در صحنه باقي ماندند و همواره دشمنان را شكست دادند.
* همه مشكلات به دست مردم حل مي‌شود
وي با بيان اينكه هم‌اكنون مشكلاتي در كشور وجود دارد اما اين مشكلات نيز حل شدني است، اضافه كرد: به اميد و ياري خداوند متعال، همه مشكلات به دست قدرت مردمي حل خواهد شد و اثري از مشكلات در اين كشور باقي نخواهد ماند.
دبير شوراي نگهبان در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تاكيد بر اينكه خيزش كنوني در ملت‌هاي مظلوم جهان، با تاسي از اعتقادات رهبر معظم انقلاب شروع شد، گفت: نمي‌توان اعتقاد داشت كه حرف‌هاي امام(ره) تاريخ مصرف دارد چرا كه اگر اين صحبت‌ها تاريخ مصرف داشت، بدون شك انقلاب‌هاي امروز كشورهاي جهان، بي‌نتيجه مي‌ماند و به انقلاب اسلامي ايران اقتدا نمي‌كرد.
* انقلاب اسلامي سرلوحه جنبش كشورهاي منطقه است
وي با بيان اينكه اكنون پس از گذشت 32 سال از انقلاب اسلامي ايران، انقلاب امت‌هاي اسلامي در كشورهايي نظير تونس، مصر، اردن و يمن آغاز شده است، افزود: تمامي كشورها و ملت‌هاي جهان متوجه شده‌اند كه انقلاب اسلامي ايران مي‌تواند سرلوحه‌اي براي فعاليت‌هاي آزادي‌خواهانه مردم باشد.
آيت‌الله جنتي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به خيزش بزرگ ملت مصر اشاره كرد و اظهار داشت: دانشگاه الازهر با قدمت يك هزار ساله نتوانست موجبات بيداري ملت مسلمان و رنج‌ديده مصر را فراهم كند اما انقلاب اسلامي ايران موفق شد با ايدئولوژي مطمئن و زيباي اسلامي، اين اعتقاد را در ملت مصر به وجود آورد كه مي‌توانند آزاد باشند و از زير بار ظلم ديكتاتور اين كشور خارج شوند.
وي با اشاره به اينكه قدرت، موجبات غرور را فراهم مي‌آورد، تصريح كرد: حكومت طاغوت پهلوي و مبارك در مصر به قدرت خود مغرور شده و با شكست روبه‌رو شدند و به اميد خداوند، اين مصيبت دامن‌گير آمريكا و اسرائيل هم خواهد شد و اين دو كشور را به تباهي خواهد كشاند.
دبير شوراي نگهبان با بيان اينكه به اميد خداوند انقلاب اسلامي ايران به كشورهاي جهان صادر شده است، اضافه كرد: با پيروزي اسلام در كشوري نظير مصر، كشورهاي ديگر هم به پا خواهند خاست و اين انقلاب از مرزهاي كشورهاي اسلامي نيز گذر خواهد كرد.
* سران قوا از اختلافات پرهيز كنند
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه سران سه قوه بايد از اختلافات جلوگيري كنند، گفت: سران قوا بايد در يك مسير حركت كنند و در اين مسير از رهبر معظم انقلاب تبعيت داشته باشند.
آيت‌الله جنتي تاكيد كرد: سران قوا هيچ‌گاه نبايد اختلافات خود را علني كنند بلكه بايد اين اختلافات را در ميان خود به بحث و بررسي گذارند و در راستاي منويات رهبر معظم انقلاب حركت كنند.



صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام و درود بر شما بازدی کننده گرامی عزیزان این وبلاگ چندین آدرس دارد که به آدرس اصلی یعنیbasirat-softear.loxblog.comمنتهی میشود. شما میتوانید با عضویت در سایت مارو کمک کنید!2 دقیقه وقت نمیگیره. امیدوارم که مارو از نظراتتون بی بهره نسازید. ممنون یاعلی مدد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت و جنگ نرم و آدرس basirat-softwar.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 1844
بازدید کل : 217877
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1